Ținându-se cont de noile reglementări cu privire la expirarea numelor de domenii internet .ro, deținătorii care nu sunt interesați să reînnoiască domeniile pe care le dețin, pot alege să nu achite contravaloarea serviciului de mentenanță, iar domeniile vor fi șterse de către ROTLD în mod automat conform ultimelor anunțuri disponibile în prima pagină la www.rotld.ro, la secțiunea Noutăți.
În cazul în care deținătorul dreptului de folosință al domeniului .ro este o PERSOANĂ JURIDICĂ, solicitarea trebuie să conțină următoarele:
- cererea de ștergere conform modelului obținut aici;
- copia certificatului de la Registrul Comerțului al firmei deținătoare (sau un document similar pentru organizațiile ce nu sunt înscrise la Registrul Comerțului);
- copia actului de identitate al persoanei care semnează cererea.
În cazul în care deținătorul dreptului de folosință al domeniului .ro este o PERSOANĂ FIZICĂ, solicitarea trebuie să conțină urmatoarele:
- cererea de ștergere conform modelului obținut aici;
- copia actului de identitate al deținătorului.
În urma îndeplinirii acestor condiții domeniul va fi programat pentru ștergere peste un interval de 60 de zile de la data acceptării și procesării cererii, interval de timp în care domeniul este suspendat, iar acesta nu mai poate fi folosit.
Numai deținătorul domeniului poate solicita ștergerea acestuia. Menționăm că după ștergere, domeniul nu va mai funcționa și va putea fi înregistrat de către o altă persoană conform regulii 14, "primul venit, primul servit".
* Formularul tipizat online se completează cu toate datele necesare, se introduce codul de securitate, urmând generarea cererii de ștergere a numelui de domeniu .ro. După descărcarea cererii de ștergere, aceasta se tipărește și se semnează. Pentru acceptarea cererii, accesați link-ul specificat la finalul mesajului, trimis de către RoTLD și încărcarcați documentele solicitate (cererea scanată și semnată, precum și a celorlalte documente însoțitoare menționate mai sus).